نماشویی نماهای رومی
نوشته شده توسط : کارویس

نماشویی نماهای رومی چه مراحلی دارد؟ بهترین روش نماشویی نماهای رومی چیست؟ در شستشوی نمای رومی از چه ابزاری استفاده می‌شود؟ نمای رومی یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین سبک‌های نماسازی ساختمان است که به دلیل استفاده از رنگ‌های روشن در طراحی، احتمال کثیفی آن بیشتر از دیگر نماها است. در این نما از سنگ مرمر استفاده می‌شود که شستشوی آن اصول خاصی دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد. برای آشنایی کامل با نماشویی نماهای رومی با این مطلب از کارویس همراه باشید.

نماشویی نماهای رومی چه اهمیتی دارد؟

آیا می‌دانید نماشویی نماهای رومی چه اهمیتی دارد؟ نمای ساختمان، جلوه‌گر ظاهر و معماری داخلی ساختمان شما است و تمیز کردن به موقع آن، سهم به سزایی در جلوه بهتر و جذاب‌تر دیده شدن ظاهر ساختمان دارد. برای داشتن نمایی همیشه جذاب و زیبا روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها نماشویی ساختمان است. نماشویی به معنی شستشوی نمای ساختمان و تمیز کردن جزئیات تزئینی، پنجره‌ها و هر چیزی است که در نما وجود دارد. این کار در نمای رومی از اهمیت بیشتری برخوردار است و داشتن یک برنامه منظم شستشوی نما به همه مالکان ساختمان‌هایی با نمای رومی توصیه می‌شود. نمای رومی با سنگ‌های روشن طراحی می‌شود، به همین دلیل احتمال کثیفی آن بیشتر است. به علاوه در این نما از سنگ‌هایی استفاده می‌شود که در اثر گرد و غبار، بارش باران به خصوص باران‌های اسیدی و دود ماشین‌ها جرم گرفته، تغییر رنگ می‌دهند و به مرور زمان فرسوده می‌شوند. به همین دلیل نماشویی نماهای رومی به طور منظم از اهمیت زیادی برخوردار است.

روش‌های شستشوی نمای رومی

برای شستن نماهای رومی، روش‌های مختلفی وجود دارد. انتخاب یک روش از میان روش‌های شستشوی نمای رومی به وضعیت نما بستگی دارد. اگر برنامه منظمی برای شستشوی نمای ساختمان خود دارید، روش‌های ساده مانند شستشوی دستی کفایت می‌کند اما در صورتی که این کار را برای اولین بار انجام می‌دهید یا مدت زمان طولانی است که نمای ساختمان خود را نشسته‌اید، باید از روش‌های تخصصی‌تر برای این کار استفاده کنید. بهترین روش‌های نماشویی نماهای رومی، مواردی هستند که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

شستشوی دستی با راپل

اولین روش نماشویی نماهای رومی، شستشوی دستی با راپل است. در این روش کارگران با طناب و بدون داربست بالا می‌روند و نمای ساختمان را با شوینده‌هایی مانند محلول سرکه و آب، الکل و ابزارهایی مانند دستمال پنبه‌ای نانو و تی مخصوص تمیز می‌کنند.

شستشو با واترجت

شستشو با واترجت دیگر روش نماشویی نماهای رومی است. در این روش از دستگاهی به نام واترجت برای شستشوی نما استفاده می‌شود. واترجت دستگاهی است که آب را با فشار بالا خارج می‌کند و تمیز شدن نما در اثر فشار بالای آب انجام می‌شود. در این روش جرم و آلودگی به طور کامل گرفته می‌شود و به دلیل عدم استفاده از مواد شوینده، آسیبی به سنگ‌ها و جزئیات نما وارد نمی‌شود.

شستشو با آب گرم

شستشو با آب گرم به عنوان یکی دیگر از روش‌های نماشویی نماهای رومی برای ساختمان‌هایی استفاده می‌شود که در مناطق آلوده مانند خیابان‌های پر رفت و آمد یا نزدیک به کارخانجات قرار دارند و احتمال جرم‌گرفتگی با آلاینده‌ها بیشتر است.

نانو شویی

نانو شویی یکی دیگر از روش‌های نماشویی نماهای رومی است. البته این روش، راهکاری برای نظافت و تمیزی نما نیست و بیشتر برای محافظت از نما در برابر جرم و آلودگی استفاده می‌شود. در این روش نمای رومی ساختمان‌ها با یک لایه محافظ نانو پوشش داده می‌شوند تا در اثر بارندگی، آلودگی هوا و گرد و خاک دچار آلودگی نشوند.

نحوه اجرای نانو نما رومی

همان‌طور که گفته شد، استفاده از نانو یکی از روش‌های خوب محافظت و تمیز نگه داشتن نماهای رومی است. نحوه اجرای نانو نما رومی چندان سخت نیست. نانو کردن نمای رومی هم با داربست و هم بدون داربست قابل انجام است. برای پوشش نمای رومی با نانو ابتدا باید نماشویی نمای ساختمان را به دقت انجام داد. سپس ماده نانو را طبق استاندارد آن آماده کرد و کل نما، به خصوص تزئینات سنگی را با آن شستشو داد. بعد از خشک شدن نما می‌توان یک لایه نانو دیگر هم استفاده کرد تا نما مقاوم‌تر شود. برای نماشویی نماهای رومی به صورت حرفه‌ای بهتر است از تیم‌های متخصص کمک گرفت. کارویس یکی از تیم‌های حرفه‌ای با نیروهای ماهر در زمینه شستشوی نمای ساختمان‌ها، به خصوص نمای رومی است.





:: برچسب‌ها: نماشویی , نماشویی ساختمان , نماشویی با طناب , شستشوی نما , نماشویی بدون داربست ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: